maandag 20 februari 2012

De Slot it Lola B09/60 - CA22A – 24 uren Le Mans 2010

De echte auto
De Slot it versie

Dat er op Slot it auto’s mooie kapjes zitten weten we inmiddels allemaal. Ik koop echter geen Slot it om ze in de vitrinekast te zetten en ben dus veel meer geïnteresseerd in wat er onder dat kapje zit. Daarbij is het natuurlijk erg prettig als je dit weet voordat je de aankoop doet. Daarom hier de technische specificaties van bovenvermelde auto, zoals deze zeer waarschijnlijk rond 20 maart a.s. op de markt komt.

Kapje: Nieuwe mal
Bodemplaat: EVO6 (CS22T-80)
Motor: Flat-6 Long Can (MN09H)
Motorconfiguratie: Nieuwe Anglewinder Offset motorhouder: (CH74)
Sleperschoen: Nieuw sterker ontwerp en zo ver mogelijk naar de voorzijde geplaatst (CH73).
Achtervelgen: (PA19ALS)
Achterbanden: (PT1152C1)
Voorvelgen: (PA18PL)
Voorbanden: (PT1159C1)
Inserts: Nieuwe inserts (PA56)
Overbrenging: Kroon (GA1628-pl) Rondsel (PS11)
Klik om te vergroten

Detail aandrijfeenheid



Detail voorzijde met sleperschoen
Let ook op de gaatjes op de 'hoeken' van de bodemplaat. Dit systeem wordt ook door Scaleauto toegepast op de Mercedes SLS en de Radical. Hierin kunnen M2-schroefjes gedraaid worden, waarmee de mate van speling van het kapje t.o.v. de bodemplaat bepaald kan worden.

4 opmerkingen:

  1. De sleperschoen is niet voor elke auto geschikt lijkt mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vraag me af in hoeverre dit een oplossing zou kunnen zijn voor de lage neus van de Porsches.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Buurman & Buurman! Heb net zo kapje gekocht. Vind m erg mooi en ook heel knap nagemaakt. Het is een auto met een bijzondere achtergrond en van historische waarde: reed op bio-ethanol. Eigenaar van het racingteam was een Britse oud-minister. Details als deze vind je op de kap. Bedankt voor de boodschappenlijst, want als je alleen een kap koopt, ben je vrij snel uitgekeken en ik ben het met JBG eens dat onderhuids belangrijker is dan een mooi kapje. Toch alvast een prangende vraag: wat betekent offset in relatie tot de motorhouder en is dit een verbetering? Ik begrijp uit jullie gemopper dat deze LMP nogal wat nieuwigheden verbergt, die jullie waardering nauwelijks krijgen. Dat maakt mij des te nieuwsgieriger. Persoonlijk ben ik meteen gecharmeerd van die sleperschoen, omdat alle andere toch vooral uit het Batavierentijdperk lijken te stammen. Ook de plaats ruim voor de as, lijkt mij een weloverwogen verbetering. Maar goed, niet alles tegelijk! Wat is offset? Mvgr, Hein (Amazingslotcarracing te TE)

    BeantwoordenVerwijderen