woensdag 27 september 2017

Slotracen bij Amazing Slotracing in 2e Exloërmond

Sinds enige tijd ben ik lid van Amazing Slotracing in 2e Exloërmond.

Een jaar of tien geleden heb ik het slotracen als hobby herontdekt, echter hoewel slotracen een individuele activiteit is heb je toch anderen nodig om deze hobby op leuke en zinvolle manier te kunnen beoefenen.

Ik zocht naar een club in Groningen. Die was er niet c.q. ik kon hem niet vinden. Vervolgens ben ik lid geworden van SRC de Bunker in Drachten. 70 Km heen en 70 Km terug. Zes jaar lang. Samen met buurman Alphons, zodat we afwisselend konden rijden en aldus de kosten konden delen.

Intussen was Alphons in contact gekomen met enkele slotracers in Zuidwending, waar men jaarlijks rond de Kerst een 24-uurs race organiseerde en via, via was hij getipt over een andere club in 2e Exloërmond. We zijn daar een paar keer wezen kijken en daar ‘blijven hangen’ en zijn inmiddels met veel plezier trouwe bezoekers op vrijdagavond, het jaar rond.

In het voorjaar van 2017 kregen we als club bezoek van enkele medewerkers van het Dagblad van het Noorden, die een reportage over de club kwamen maken. Onderstaand filmpje is het resultaat hiervan.

Als u eens langs wilt komen om te zien of dit wat voor u is, bent u altijd welkom op vrijdagavond vanaf een uur of acht. Nieuwe leden zijn van harte welkom op Zuiderdiep 240 A
9571 BN Tweede Exloërmond.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten