donderdag 19 juli 2012

Sideways Ford Capri de laatste keer

Vanochtend heb ik de daad bij het woord gevoegd en de stoute schoenen aangetrokken. Ik had nog een Slot it Anglewinder motorsteun met een Ninco Speeder motor liggen en na de zaken grondig bekeken te hebben of alles wel zou passen heb ik deze in de Capri ingebouwd. Jawel, de Ninco Speeder heeft genoeg ruimte in het kapje van de Capri om in te bouwen.
De bedrading op het chassis van de Capri heb ik gewoon laten zitten, want het is een heel gedoe om deze los te maken, dus dat hebben we met de soldeerbout opgelost.
Nadat de hoekjes in het sideway chassis verwijderd waren, paste de motorsteun perfect en kon zo vastgeschroefd worden. Draadjes weer aan de motor solderen en klaar is Kees. Kapje erop geschroefd en de zoveelste proefrit, direct met de tijdwaarneming ingeschakeld. Een wereld van verschil ! Ik heb nu een heerlijk rijdende auto, waarmee regelmatige rondetijden te rijden zijn. Snelste tijd in baan 1: 7.520 (vergelijk deze met de snelste tijd in mijn vorige stukje). De sterke neiging tot uitbreken is verdwenen en de auto klinkt nu ook een stuk rustiger. Ik heb geen spijt van deze ingreep.


PS.
In tegenstelling tot wat nog op de motorsteun staat, is de tandwielverhouding nu 11 x 27.

2 opmerkingen:

  1. John,

    Was er een speciale reden om een Ninco motor te gebruiken ?
    Als je de oorspronkelijke SI-flat motor in het SI bracket had ingebouwd, dan was er een goed vergelijk geweest to.v. het Sideways bracket, nu blijft het ongewis of de snellere tijd door de Ninco motor komt of het SI bracket.....

    Roel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Roel,
    De Ninco motor was even een tijdelijke oplossing om te testen of de auto beter reed. Ik had op dat moment geen motorsteun beschikbaar waarin de flat 6 paste. Inmiddels heb ik een nieuwe motorsteun binnengekregen en zit de originele flat 6 er weer in en het resultaat is hetzelfde. Ik heb gisteravond hiermee een nog snellere tijd gereden, maar ik begin natuurlijk ook aan de auto te wennen en het was maar een fractie sneller. Ik sluit ook niet uit dat de auto met de originele motorsteun goed te krijgen is, maar mij lukte het niet.
    Met vriendelijke groet,
    John

    BeantwoordenVerwijderen