zondag 14 augustus 2011

Mijn auto’s voor het nieuwe seizoen bij de Bunker.

Vandaag de laatste hand gelegd aan m’n auto’s voor de competitie 2011/2012 bij SRC de Bunker. Het afgelopen seizoen heb ik gereden met de Slot it Nissan 390 GT1 LT en dat is over het algemeen prima bevallen. Met de ervaringen hiermee in het achterhoofd ben ik enige maanden geleden gestart met de samenstelling van 2 nieuwe chassis geheel naar eigen inzicht. Het betreffende verslag staat hier. Aannemende dat Slot it in de tijd van haast 4 maanden wel met de bodykit van deze auto zou komen ging ik ervan uit dat ik de kapjes dan zelf van een livery zou voorzien. De bodykit is er nog steeds niet. Dan de site van Slot it nog maar eens geraadpleegd en wat blijkt? De korte versie van de bodykit is onder nummer CS14b wel verkrijgbaar. Helaas, niet dus. Nergens te krijgen. Dan maar een advertentie op Marktplaats of iemand toevallig nog een kapje heeft liggen, dat ik dan zelf kan overspuiten. Wederom geen succes. Uiteindelijk maar een compleet nieuwe Nissan erbij gekocht, de CA14b. Gelukkig had buurman Alphons belang bij het complete chassis, zodat ik nu toch een nieuw kapje heb voor niet veel meer dan de prijs van een bodykit.

De volledige auto:
Totale gewicht: 81 gram
Asdruk voor: 38 gram
Asdruk achter: 43 gram
Motor: Rode Slot it inline offset 9x28









Het tweede chassis heeft het kapje gekregen van de Nissan CA5b, die ik nog in de kast had staan. Dit is de short tail versie

De volledige auto:
Totale gewicht: 80 gram
Asdruk voor: 36 gram
Asdruk achter: 44 gram
Motor: Rode Slot it inline offset 9x28





De auto van vorig jaar fungeert als reserve, maar is ook anders geconfigureerd:
Totale gewicht: 88 gram
Asdruk voor: 36 gram
Asdruk achter: 52 gram
Motor: Groene NSR sidewinder 0,5 offset 11x34







Alle drie de auto’s hebben een downforce van tussen de 125 en 150 gram, hetgeen in overeenstemming is met het reglement voor de Sleutelklasse bij de Bunker. Op m’n thuisbaan worden met deze auto’s goede tijden gereden , echter dit is een houten baan. Gelukkig worden de eerste avonden bij de Bunker gebruikt als voorbereiding op de competitie, zodat ik m’n auto’s eerst nog op de Fleischmannbaan van de Bunker kan testen alvorens het seizoen echt van start gaat. Ik heb er weer zin in.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen