dinsdag 22 februari 2011

Sixpackrace te Marrum 6 februari 2011

Op 6 februari j.l. mocht ik als gastrijder van Team Deltaslot deelnemen aan de Sixpackrace bij Racing Unlimited te Marrum.

Op zaterdag 5 februari reed ik vanuit Delfzijl met stormachtige wind via de Lauwersmeerroute naar Marrum om kennis te maken met de baan bij Racing Unlimited. Daar aangekomen werd ik door de aanwezige leden Fred en Roland gastvrij met koffie en cake ontvangen. Ik was helaas niet op de open dag op 16 oktober j.l. geweest omdat ik toen andere bezigheden bij de SRC de Bunker had. Dit was een mooie gelegenheid om met Club en baan kennis te maken (mede met de reeds geplande Classic op 20 maart a.s. in het achterhoofd). De club beschikt over verschillende ruimtes. Een sleutelruimte, waarin tevens de bar is ondergebrachten en een hoofdruimte waarin de 4 sporen-Fleischmannbaan ligt. 
Deze 2 ruimtes worden onderling verbonden door een ruime overloop, waar je tussen de races door even kunt ontspannen. De baan van ongeveer 30 meter lang is overzichtelijk en netjes afgewerkt. De layout is te zien op de site van de Club.
Na wat rondjes gereden te hebben in baan 1, kwam ik er al snel achter wat de attentiepunten in de baan zijn en zodra de baan begint te wennen ontstaat er een mooi ritme. Om de benodigde "trance" voor echt snelle gemiddelden te bereiken zijn waarschijnlijk nog wat meer rondjes noodzakelijk. En dit is vermoedelijk alleen voor clubleden haalbaar.
Op zondag (racingday) ging ik al vroeg op stap. Bij aankomst rond 9 uur was het reeds een drukte van jawelste. Na kennisgemaakt te hebben met de overige deelnemers en mijn teamgenoten, snel nog even wat oefenrondjes. Maar de manches beginnen al op tijd, want het wordt een lange wedstrijd. Voor mij is dit helemaal nieuw. In wedstrijdverband heb ik nooit langere stints dan 4 minuten gereden en ik rijd met een auto die ik nooit in handen gehad heb. Nu rijden we stints van 17 minuten en ik moet zeggen dat me dat niet tegenviel. Zoals ik al eerder vermelde zit er een mooi ritme in deze baan en het ging dan ook lekker. De zenuwen maakte al snel plaats voor concentratie en ik kon af en toe redelijk strijd leveren. Met een totaal van 3 teamleden, 4 sporen en de genoemde 17 minuten per stint kwamen wij als Team Deltaslot in 3 uur en 24 minuten op een totaal van 1085 ronden en 17 baanstukken, goed voor een positie van hekkensluiter. Verdiend eerste werd het team van Fastlane met 1169 ronden.

The man off the match
Teleurgesteld? Een beetje m.b.t. het resultaat, maar verder heb ik het erg naar mijn zin gehad.
Alles resumerend was het voor mij een geslaagd weekend met weer een paar nieuwe ervaringen. Het rijden in teamverband, de stints van 17 minuten, de baan van Racingunlimited en de Sixpackscene. Ik heb het naar mijn zin gehad en wil het team Deltaslot bedanken voor het in mij gestelde vertrouwen en ik hoop dat ik ze niet teleurgesteld heb.

http://www.sixpack32.nl/
http://www.deltaslot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten