Zolang SRC de Bunker bestaat wordt er met magneet gereden.
Toen ik vijf jaar geleden lid werd, was de grens 150 gram, te meten op de club-magneet
Marshall en dat is nog steeds zo. Over de voor en tegens van het magneet rijden
heb ik hier al eens eerder een stukje geschreven.
Vast staat echter, dat SRC de Bunker hiermee in slotraceland
tot nu toe een bijzondere ‘eend in de bijt’ is. De enige magneet loze races die
hier plaatsvonden waren de Classic Cup races onder auspiciën van Frank
Goyaerts.
Bij de Bunker wordt afwisselend, de ene week met clubauto’s
en de andere week met eigen bouwsels gereden. Voor beide klassen gold tot vorig
seizoen de bekende 150 gram magneetkracht maximaal.
Halverwege vorig seizoen waren de clubauto’s aan vervanging
toe. Aan de bar vond een discussie plaats, wat voor een auto’s ter vervanging
aangeschaft dienden te worden. Er waren al eerder door enkele leden
ballonnetjes opgelaten om wat magneet
loze races te organiseren en nu stelde iemand voor om de magneten helemaal uit
de nieuw aan te schaffen clubauto’s te verwijderen.
De nieuwe magneet loze club Porsches |
Aldus geschiedde en op 11 januari 2013 vond een, voor SRC de
Bunker, historische gebeurtenis plaats;
de eerste magneet loze race met de nieuwe club Porsches. Sindsdien vindt er om
de week een race met deze auto’s plaats en de behaalde punten tellen mee in beide
kampioenschappen die de club rijk is.
Nu er een jaar met deze Porsches gereden is, zijn veel leden
inmiddels enthousiast over het magneet loos rijden en zijn een aantal fervente
magneetrijders helemaal om. Er vinden nu discussies plaats om het volgend
seizoen compleet over te schakelen en de magneten definitief bij alle races te
weren en het lijkt er sterk op dat dit ook zal gaan geschieden.
Ben ik hier voor of tegen? Nou, om eerlijk te zijn, geen van
beiden. Ik heb geen doorslaggevend bezwaar, maar vond het magneet rijden toch ook wel erg
leuk. De adrenalinekick zal ik zeker missen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten