Op 4 februari j.l. heb ik het laatste stukje op deze blog
geplaatst. De aankondiging van een Classic Cup bij Speedtrack in IJsselmuiden
op 17 februari 2013. Daarna is het stil geworden op deze blog. Natuurlijk is er
sindsdien wel het één en ander gebeurd, maar ik had even geen zin om dit
allemaal op te schrijven.
Aan die Classic Cup in IJsselmuiden heb ik nog wel
deelgenomen, maar dat was niet erg succesvol. Na drie foutieve inzetten heb ik
(wat ik anders nooit doe) de stekker er maar uitgetrokken om mijzelf en mijn
auto (de Fly Lola T70) verder leed te besparen.
Voorop gesteld dat ik zelf uiteraard ook fouten gemaakt heb
en nog zal maken werd het me echt een beetje te gortig. Ik kan er goed tegen (al
vind ik dat natuurlijk niet leuk) als iemand weinig ervaring heeft, of in de
spanning van de race in alle haast mijn auto in de verkeerde baan zet. Echter
als iemand zelf voor de overwinning strijdt, maar bij zijn marshall-beurt van
alles aan het doen is behalve marshallen, dan heb ik toch de onhebbelijke
gewoonte me daar aan te ergeren. Mijn standpunt is: Zet die auto net zo snel in de baan als jij zou willen dat ik jouw auto
in de baan zet. (slotracevertaling van ‘Wat gij niet wilt dat u geschiedt,
doe dat ook een ander niet’.
Ondertussen liep bij SRC
de Bunker het Zomerkampioenschap, waaraan ik zoveel mogelijk
heb deelgenomen. Weer net geen kampioen geworden en voor de derde keer runner
up oftewel 2e. Ik krijg dan de neiging mezelf een 2e Joop
Zoetemelk te gaan noemen, maar dat houdt ook een belofte in. Uiteindelijk heeft
onze Joop de Tour wel gewonnen. Dus we beginnen vol goede moed aan het volgende
kampioenschap. En zo slecht was het nu ook weer niet:
- Mijn persoonlijk record met betrekking tot het aantal gereden ronden per race van 94,15 naar 96,87 gebracht.
- 4 Overwinningen (waarvan 1 magneetloos).
- Een gelijk aantal punten in de races als de kampioen. Alleen de kwalificaties maakten het verschil (6 punten).
- Het hoogste aantal ronden gereden tijdens dit kampioenschap n.l. 1301 ronden en 9 baanstukken.
- Snelste ronde 9,161 (ronde record staat op 8,536, dus ik heb nog wel wat te doen).
Op 9 maart was het racedag bij mij op zolder. 1x per
kwartaal komen 2 oud-collega’s van mij een dagje racen. Dat doen we al enige
jaren en dit is altijd bijzonder gezellig. De heren hebben de baan inmiddels
redelijk onder de knie en het kost mij tegenwoordig heel wat moeite om ze
‘onder controle’ te houden. Om een uur of half zes worden de races onderbroken
en gaan we gezellig uit eten, om rond 20:00 uur de races te hervatten. Rond de
klok van 10 uur gaan de heren dan weer naar huis, want zij wonen enige
kilometers van mij vandaan in Friesland. Hartstikke gezellig altijd en de dag
vliegt om.
Op 5 juli ben ik samen met buurman Alphons naar 2e Exloërmond afgereisd om een privébaan te bekijken en uit te proberen (zie hier het verslag van Alphons). Het ging hier om een zelf gebouwde houten (mdf) baan van aanzienlijke lengte met voldoende variatie aan natuurlijke bochten. Jammer was dat de elektrische aansluitingen nog niet in orde waren (de auto’s hadden geen remwerking) en dan is het moeilijk om een juiste indruk van de mogelijkheden van de baan te krijgen.
Mijn indruk was dat de ruimte en de baan zich best zouden lenen voor een Classic Cup. Een geluidsinstallatie t.b.v. de wedstrijdleiding lijkt mij dan in elk geval wel noodzakelijk. Een nadeel is de excentrische ligging van 2e Exloërmond.
Nadat mijn slotrace activiteiten toch enige tijd op een
‘laag pitje’ gestaan hebben, begint het nu toch weer wat te ‘kriebelen’.
Afgelopen vrijdag is buurman Alphons weer bij me wezen
trainen en volgende week is weer de eerste clubavond bij
SRC de Bunker. Ik heb mijn contributie weer
betaald en we gaan er weer een jaartje tegenaan.
Voor de vier magneetloze clubporsches heb ik nieuwe
onderdelen besteld om deze voor het nieuwe seizoen van een beter weggedrag te
voorzien. Deze auto’s zijn in het vorige seizoen door Leo Hindriks in
gereedheid gebracht vanuit 4 gelijke white kits. Aan het tunen en testen heeft
hij echter geen aandacht besteed, met als gevolg dat het rijden met deze auto’s
een soort van ijsspeedway is geworden. Hieraan hoop ik met de bestelde
onderdelen iets te kunnen doen.
Op 27 oktober a.s. is er weer een Classic Cup bij
SRC de Bunker. Als lid van deze club en als
fervent Classic rijder kan ik hier niet verstek laten gaan natuurlijk.
Voor het eerst sinds lange tijd heb ik weer een nieuwe auto
aangeschaft, n.l. de Slot it Ford GT40 Mk2 (Le Mans winnaar 1966 met Bruce
McLaren & Chris Amon). Ik ben inmiddels erg druk geweest met het aanpassen
aan het technisch reglement van de Classic Cup. Ik hoop er 27 oktober mee te
kunnen rijden, maar dan moet ie inmiddels wel sneller zijn dan mijn andere
Classics.
Ik heb er weer zin in.
Die dip overkomt iedereen wel eens ;-)
BeantwoordenVerwijderenTot 27 oktober bij de Bunker !
Ik wil met de witte Fly Porsche 917K aan de start verschijnen (heb ook nog veeel werk te verrichten).
Ben nieuwsgierig of je die 917 goed krijgt. Het is mij niet gelukt. Succes ermee.
VerwijderenJohn,
BeantwoordenVerwijderenLeuk om weer eens wat van je te horen.
Tja, er is nog wat werk te doen, om slotracers ervan bewust te maken dat marshallen net zo belangrijk is als racen.
Misschien tot de volgende Classic Cup, de baan bij de Bunker blijft trekken, maar een week eerder de Group5 bij Slipstream, ik zal keuzes moeten maken.
Groeten,
Roel
Ha die Roel, miste je al in Marrum. De charme van een Classic is toch 'hoe meer zielen, hoe meer vreugd'. Dus ik hoop je weer te zien bij de Bunker. Groetjes, John
Verwijderenleuk!!!!
BeantwoordenVerwijderen